Podcastul: business în sine sau instrument de marketing?

Webinar

Podcast de brand, independent sau business în sine? În acest panel explorăm cum diferă strategia, metricii și mindset-ul creatorilor în funcție de scopul podcastului. Ce înseamnă un podcast de succes, în funcție de fiecare categorie? Este numărul de vizualizări singurului criteriu de măsurare a succesului unui podcast?

La acest eveniment au fost invitati

Accesează materialul

Lasă-ne adresa de email mai jos și accesează
Vei primi in scurt timp linkul materialul pe email
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Lasând datele de contact ești de acord cu politica de confidențialitate

Acest episod de podcast explorează dilema tot mai prezentă în mediul de comunicare și business: este podcastul un business în sine sau doar un instrument de marketing? Discuția este moderată de Anca și Mirela și le are ca invitate pe Silvia Dumitru, strateg de brand și gazda podcastului de brand Ascultă-ți corpul, și Armina Popeanu, arhitectă și fondatoare a ABC Agency, creatoare a ABC Podcast. Ele discută despre motivația din spatele lansării unui podcast, obiectivele realiste, modul în care acesta contribuie la reputația unui brand, provocările din spatele producției și cum se măsoară cu adevărat succesul unui podcast.

Main takeaways

  • Podcastul nu este un shortcut spre vizibilitate rapidă, acesta presupune muncă, investiție, răbdare și strategie pe termen lung.
  • Succesul nu este doar despre cifre (vizualizări, reach), ci despre impactul calitativ asupra comunității și poziționarea brandului ca expert.
  • Podcasturile pot fi simultan business și instrumente de marketing, în funcție de obiectivele și resursele creatorului sau brandului.
  • Comunitatea este esențială, podcastul devine o resursă valoroasă care susține și întreține conexiunea cu publicul.
  • Conținutul poate fi reciclat și integrat într-o strategie omnichannel: articole, newslettere, social media etc.
  • Claritatea scopului este fundamentală — trebuie știut de ce pornești un podcast și ce vrei să obții pe termen lung.
  • Podcastul oferă oportunități de educare și umanizare a brandului, poziționându-l ca partener de încredere, nu doar ca furnizor de produse.
  • Podcasturile au un potențial "timeless" — episoadele pot genera ascultări relevante și la ani distanță.
  • AI poate ajuta în procesul de producție, dar nu poate înlocui autenticitatea și conexiunea umană.
  • Mulți eșuează pentru că nu înțeleg că podcastul este un maraton, nu un sprint — episoadele mor rapid dacă nu există consecvență și viziune.

Speakeri

Silvia Dumitru
Storyteller & Strateg de brand

Strateg de brand și storyteller cu peste 17 ani de experiență în comunicare, media și scenaristică, Silvia este autoarea romanului Noaptea nu uită și moderatoarea podcastului Regina Maria, Ascultă-ți corpul. Lucrează cu branduri care vor să comunice cu sens, la intersecția dintre identitate, empatie și impact.

Armina Popeanu
Architect & Creative Mind @ABC

Armina Popeanu este arhitectă, doctorandă și fondatoare a ABC • Agency. Business. Community - un ecosistem dedicat strategiilor de business și comunicare pentru industriile creative- a comunității aBC și a cil*SCHOOL. De asemenea, e gazdă a aBC Podcast.

Mirela Solomon
Founder @ Amaze

Expert în comunicare, cu 15 ani de experiență. În calitate de fondatoare a Amaze, sprijină brandurile în dezvoltarea de strategii de marketing integrate care consolidează reputația companiilor.

Descarca materialul

Cui se adresează

  • Marketeri și comunicatori care explorează noi canale de comunicare.
  • Antreprenori și fondatori de startup-uri care vor să își crească vizibilitatea și autoritatea în piață.
  • Branduri care vor să creeze conținut propriu și autentic.
  • Creatori de conținut care vor să transforme pasiunea pentru conversații în impact pe termen lung.
  • Profesioniști în industrii creative interesați de poziționare, educare și community building.

Pe cine poate ajuta

  • Pe cei care se întreabă dacă merită să investească în podcasting.
  • Pe branduri care vor să înțeleagă cum să integreze strategic un podcast în funnel-ul de marketing.
  • Pe creatorii care nu știu dacă să monetizeze sau să folosească podcastul ca mijloc de influență și conectare.

De ce contează

  • Podcastul este o unealtă versatilă — poate fi awareness tool, sales funnel, community builder, research method.
  • E o investiție de brand cu ROI pe termen lung — în loialitate, autoritate și autenticitate.
  • Oferă un canal „slow media” într-un peisaj de content rapid și efemer.
  • Contribuie la umanizarea brandului, prin dialog, empatie și valori.

Testimoniale

Alte resurse similare

Webinar

Calitate vs hype: Provocările conținutului video autentic pentru branduri

Vezi mai multe →
Webinar

Dincolo de viralitate: Cum construiești autoritate și comunități sustenabile prin podcasting

Vezi mai multe →
Webinar

De la audiență la comunitate

Vezi mai multe →
Close Cookie Popup
Setări de cookie-uri
Pentru a personaliza conținutul site-ului și a îți oferi de fiecare dată o experință personalizată de navigare, folosim cookie-uri. Poți alege să navighezi pe site-ul nostru prin acceptarea modulelor noastre cookie sau îți poți exprima opțiunea cu privire la cookie-urile pe care ești de acord să le folosim.Verifică aici politica de .
STRICT necesare (Mereu ACTIVE)
Aceste fişiere cookie sunt necesare pentru funcționarea site-ului web și nu pot fi dezactivate în sistemele noastre.
Aceste fişiere cookie ne permit să numărăm vizitele și sursele de trafic, astfel încât să putem măsura și îmbunătăți performanțele site-ului nostru.
Aceste cookie-uri pot fi setate pe site-ul nostru de către partenerii noștri de publicitate.