În anii trecuți se pare că a fost destul de multă agitație în jurul acestui nou mod de comunicare digitală, de la Clubhouse la Joe Rogan, podcastul un format audio prin excelenta a stat pe limbile multor, poate și datorită și unei situații globale în care oamenii au trebuit să stea închiși în case și căutau content variat.
Ce se mai întâmplă cu el? A fost doar un hype care a dispărut în neantul atâtor trenduri digitale sau încă mai este relevant?
Se pare că numărul de ascultători de pocast la nivel internațional a crescut de la 332 milioane în 2020 la 424 milioane in 2022. Se estimează că până în anul 2024 vom avea 500 de milioane de ascultători în toată lumea. Oamenii ascultă podcasturi ca activitate secundară în timp ce se relaxează, fac curat, călătoresc sau naveta. Se remarcă o preferință pentru content regional în limba pieței respective.
Așadar piața de podcast este în creștere și se mută în faza către consolidare. Devine evident că formatul audio are un loc bine definit în obiceiurile de consum ale oamenilor și tu toate că este un format lung, este prezent și nu o să dispară curând. În acest context ne-am gândit că poat fi util pentru tine să știi cam în ce direcție se duc trendurile și cam cum ar trebui să ne gândim în viitor.
Una din întrebările care își caută cel mai des răspuns este legată de monetizare. Din ce în ce mai mulți realizatori de podcast caută soluții pentru monetizare, fie că vorbim despre insertia de ad-uri, despre parteneriate cu branduri sau despre content exclusiv oferit prin modele de subscripție. Spațiul devine din ce în ce mai competitiv și este o nevoie de conținut de înaltă calitate care să atragă atât audiența cât și sponsorii.
În anul 2023 nu este posibil să avem o discuție despre content și să nu vorbim despre AI. Nu credem că putem lăsa pe mâna roboților partea de creație este posibil să folosim inteligența artificială pentru a face subtitrări sau traduceri. Subtitrarea unui podcast este o treabă foarte migăloasă și care consumă foarte mult timp iar mutarea acestui task în mainile roboțeilor te va lăsa să te ocupi de ceea ce contează.
Podcastul este un format audio prin excelență dar vedem o diversificare a modurilor în care audiența vrea să interacționeze cu conținutul. Aici vorbim despre două mari trenduri și anume video și live.
Audiența își dorește să participe activ, așa ca te încurajăm să deschizi ușile studioului tău, să pui niște scaune și să inviți lumea să facă parte din întreaga experiență. Transformă-i din audiență în public.
Dacă spui că nu ai loc cu siguranță vei vrea să să pui niște camere de filmat. Poate oricum ai vrea sa pui niste camere de filmat, pentru da acesta este un alt trend important. Continuănd tema, audienta vrea sa fie mai implicată, și video este o cale buna pentru a permite audienței tale sa se apropie de ceea ce se întâmplă să vadă fețele celor implicați și să empatizeze
Acest trend se leagă de întrebările legate de monetizare. Dacă ne dorim să avem o audientă cat mai relevantă este until să folosim social media pentru a atrage și informa. Având în vedere că avem material filmat putem acum să declinăm diferite materiale pentru instagram, youtube short sau tik tok. Snackable content care să intre în viețile oamenilor în timp ce scrolează înainte de culcare.
Dacă urmărim firul de la monetizare, ad-uri, social media, este inevitabil să nu ajungem la data. Audienta, tipul de public, la ce ora ascultă sau se uită and all of that sweet sweet stuff, toate aceste data points reprezintă punctul de plecare în discuțiile cu sponsori și parteneri. Așadar un interes crescut pentru datele din jurul producției tale vor deveni foarte importante pe drumul către sustenabilitate.
Faptul că este un spațiu în creștere nu a trecut neobservat de branduri care își doresc și ele o bucată din plăcinta audienței de podcast. O să vedem din ce în ce mai multe branduri care aleg să acest format tocmai pentru că oferă spațiul pentru o relationare îndelungată cu brandul și este un adevărat cufăr de comori pentru content ce poate fi declinat și folosit în social media.
Ceea ce se aplică pentru branduri mari de aplică și pentru solopreneurs și specialiști, adică o metodă de a comunica lent, îndelung cu audiența ta și de a aduce comunități împreună.
Vorbind cu Anca Ghinea, realizatorul podcastului Kreatoria am aflat că spune că a ales să facă un podcast video pentru a ajunge la mai mulți oameni, pentur că prin video povestea se vede altfel, se simte altfel și se ea simte că se îmbogățește ca persoană.
Iar Cosmina Bucur, realizatorul podcastului Inspirație la o cafea a ales să facă un podcast ca instrument de promovare a comunității sale. Mai jos use case:
Podcastul ca forma de content creste, se maturizează, se transformă. Dacă ești brand sau expert devine din ce în ce mai important să produci un podcast. Știm că într-o perioadă în care accentul cade pe content livrat în viteză într-o cantitate mare un podcast poate părea paradoxal. Dar câteodată avem nevoie și de conversații adânci pe subiectele de care suntem pasionați. Este o ocazie bună să vorbești pe larg despre expertiză ta, să lași audiența să te cunoască și să se apropie de tine.
Descarcă GRATUIT ebook-ul "Crafting & Launching YOUR PODCAST"
Pentru orice întrebare cu privire la serviciile noastre sau pentru a cere o ofertă personalizată, completează acest formular și te vom contacta în cel mai scurt timp.