April 2, 2025
În ultimii ani, atenția consumatorilor este tot mai fragmentată. Însă conținutul video – în special podcastingul – a devenit un instrument esențial pentru creșterea și activarea audienței unui brand. Dar cum poți transforma aceste formate într-un motor de creștere sustenabilă și care aduce valoarea audienței tale?
Podcastul nu mai e doar un canal de conținut – e o unealtă strategică pentru a construi comunități loiale. Află 6 tactici care funcționează.
Nu este o noutate faptul că oamenii preferă conținutul care îi învață ceva nou sau îi ajută să își rezolve problemele, în detrimentul conținutului tranzacțional sau de promovare. Însă acest comportament s-a accentuat în ultimii ani, anumite statististici arătând că, după ce consumă conținut educațional, audiențele sunt cu 131% mai înclinate să cumpere un anumit produs.
Indiferent că este vorba de un tutorial video sau de un episod de podcast care oferă insight-uri din industrie, cheia succesului este valoarea pe care o oferi audienței tale.
Exemplu: Un brand din e-commerce poate crea un podcast despre inovație tech, în care se discută cele mai noi tehnologii, gadgeturi și produse.
Poveștile autentice au un impact real asupra audienței. În loc să promovezi direct un produs sau un serviciu, spune povești despre oameni reali, experiențe și transformări. Structurează conținutul video în mod narativ, astfel încât să mențină atenția audienței. Bazează-te pe o structură precum Hero’s Journey: identifică un personaj sau o tematică cu care oamenii se pot identifica, stabilește un obiectiv sau un scop al poveștii, prezintă obstacolele sau provocările și soluția. Pe parcurs, nu uita de descrierile detaliate care să ilustreze situațiile expuse.
Exemplu: Dacă ai un brand de fitness, creează un podcast cu interviuri ale clienților care și-au schimbat stilul de viață prin produsele sau serviciile tale.
Podcastul sau conținutul video de tip educațional face parte din categoria long-form. Însă asta nu înseamnă că el nu poate fi declinat pentru toate platformele incluse în strategia ta de content marketing. Un video lung poate fi fragmentat în mai multe clipuri scurte pentru social media, un podcast poate fi transformat în articole de blog sau chiar infografice. În felul acesta, fructifici conținutul video produs, dar maximizezi și vizibilitatea brandului tău.
Pentru asta însă ai nevoie de o strategie clară de amplificare a conținutului tău și o adaptare țintită a tuturor materialelor, în funcție de formatele și standardele de succes pentru fiecare platformă.
Exemplu: Un episod de podcast de 50 de minute poate fi transformat în 5-6 videoclipuri scurte pentru LinkedIn, YouTube Shorts și Instagram Reels.
Invitarea unor specialiști sau influenceri în domeniul tău vine cu mai multe beneficii în creșterea vizibilității brandului tău. În primul rând, colaborarea cu ei pentru conținutul video ajută la creșterea autorității conținutului, dar poate să îți și expandeze audiența, conectându-te la audiențele lor. Astfel, brandul tău este expus la publicuri noi, care au interese congruente cu mesajul tău.
Exemplu: Dacă ai un startup tech, un podcast cu un expert în AI sau digital marketing poate atrage noi urmăritori interesați de aceste subiecte.
Include în crearea și distribuirea conținutului video și sondaje, sesiunile live sau secțiuni de Q&A. Acestea cresc implicarea publicului, dar îți oferă și informații despre comportamentele sau preferințele audienței tale.
Exemplu: Organizează un webinar live pe LinkedIn sau YouTube unde poți răspunde întrebărilor audienței despre un subiect cheie.
Să creezi conținut bun nu este întotdeauna suficient. Pe lângă asta, trebuie să îi asiguri o amplificare eficientă—distribuire pe platformele potrivite, în formatele potrivite. De asemenea, asigură-te că podcastul sau video-ul tău este optimizat pentru vizibilitate post publicare, pentru a putea fi ușor de urmărit, dar și pentru a răspunde cerințelor SEO.
Exemplu: Un podcast video optimizat cu descrieri detaliate și titluri atractive poate crește în vizibilitate pe YouTube, iar transcriptul lui poate să crească vizibilitatea blogului tău în căutările pe Google.
Creșterea audienței prin video și podcasting necesită o strategie clară, bazată pe conținut de calitate și care oferă valoare audiențelor. Amaze a gândit o soluție completă pentru brandurile care sunt pregătite să integreze conținutul video în strategia lor—astfel, pot produce conținut profesional fără bariere tehnice, de la idee la publicare și amplificare.
Descarcă GRATUIT ebook-ul "Crafting & Launching YOUR PODCAST"
Pentru orice întrebare cu privire la serviciile noastre sau pentru a cere o ofertă personalizată, completează acest formular și te vom contacta în cel mai scurt timp.