De la procese complicate la producția lean:
cum am ajutat Kaufland să crească loialitatea angajaților și să își consolideze brandul de angajator cu soluția modulară

O echipă de producție lean, cu expertiză multidisciplinară, care a dus un conținut serializat, de la idee la livrare, pentru un brand de top, în doar câteva săptămâni. Am optimizat întregul flux de lucru și am maximizat valoarea pentru client, simplificând procesele și reducând la minimul timpul de la pre-producție la livrare. Deși brandul dispunea de resurse interne de producție, provocarea era legată de fricțiunile apărute în colaborarea dintre echipe multiple și un lanț decizional complicat, într-un proiect care avea nevoie de o abordare agilă, adaptată realității organizaționale interne.
Consultanță
Scenografie
Editare
Producție

Contextul

Kaufland România este unul dintre cei mai mari retaileri de pe piața locală, parte a grupului internațional Schwarz. Cu o rețea extinsă de magazine și peste 17.000 de angajați, compania se remarcă prin angajamentul față de calitate, sustenabilitate și dezvoltare responsabilă. Kaufland investește constant în inovație, experiența clienților și inițiative de employer branding, cultivând o cultură organizațională puternică și orientată spre oameni.

Provocările

Kaufland avea nevoie de un format de podcast care:
  • Să reflecte profesionalismul și imaginea premium a brandului;
  • Să permită implicarea unui număr mare de invitați și episoade multiple;
  • Să poată fi adaptat rapid pentru diverse canale de distribuție (TV, social media, platforme interne);
  • Să aibă un flux de producție eficient, dar scalabil.

Soluția

O serie video premium, produsă în timp record cu livrare end-to-end
Pentru proiectul Pauză de Kafea, podcastul de employer branding dezvoltat de Kaufland, am transformat complet fluxul de producție: de la un setup standard, cu module de înregistrare de 60 de minute, la un sistem complet integrat de tip full-day production, adaptat nevoilor unui brand internațional. Această tranziție a fost posibilă datorită arhitecturii modulare și scalabile a serviciilor Amaze, o soluție all-in-one ce permite atât producții rapide și eficiente, cât și producții de amploare cu echipă dedicată și livrare personalizată.

Pauză de Kafea este podcastul intern marca Kaufland România, dedicat promovării culturii organizaționale prin povești reale din interiorul echipei. Găzduit de Bogdan Cană, Coordonator Recrutare, podcastul aduce lunar în prim-plan membrii din diverse departamente, care împărtășesc perspective valoroase despre viața și parcursul lor profesional în companie.

Amaze a livrat o soluție end-to-end:

  • Am eliminat complexitatea din procesul de producție video, oferind claritate în procese și viteză în execuție.
  • Am redus semnificativ timpul de livrare prin procese eficiente, scalabile și ușor de replicat.
  • Am evoluat de la un setup simplificat (modul orar) la o producție completă, boutique production, cu echipă și studio dedicat și filmare full day.
  • Am implementat un sistem clar și colaborativ de livrare (cloud sharing, montaj intermediare de lucru de tip rough cuts, sisteme colaborative pentru centralizarea feedback-ului), esențial pentru companii cu echipe multiple.
  • Am menținut consistența de brand în toate livrările: de la episoadele de podcast, la clipuri verticale, teasere și promo LookCast

Servicii de editare premium:
Promo de tip LookCast pentru momentul „Pauza de întrebări” editare multicam + overlay animat 3d mobile mockup care se mișca în timp real cu prezentarea moderatorului

Producție modulară: poate fi adaptată în funcție de nevoile fiecărui brand


Nivelul de personalizare și complexitate cerut de un proiect derulat de un brand precum Kaufland a impus tranziția de la o producție simplificată, pe module orare, la un workflow dedicat, de tip full-day, organizat în regim de producție publicitară.

Datorită structurii modulare a conceptului Amaze, am putut integra ușor cerințele specifice ale oricărui brief sau format, oferind un setup tehnic complet personalizat. Pentru Pauză de Kafea, acest lucru a însemnat filmare 6K, pachet extins de echipamente video și audio, precum și o schemă de lumini dedicată, menită să ofere un look cinematografic coerent de la un episod la altul.
În plus, producția a beneficiat de acces complet la facilități premium, precum dressing room, zonă de relaxare cu cafea și prânz, suport video assist și o echipă extinsă de profesioniști, de la producător și operatori, până la asistenți de producție și make-up. Toate aceste elemente au contribuit la o experiență de filmare aliniată standardelor așteptate de un brand de talia Kaufland.
Întregul proces a fost susținut de un flux de producție clar, cu livrări rapide prin platforma cloud dedicată. Am implementat un sistem de montaje intermediare (rough cuts), feedback colaborativ și livrări personalizate, iar pentru eficiență și calitate am folosit mixaj live multicam în timp real.

Amaze a livrat o soluție end-to-end:

  • Producție multicam 8 episoade podcast
  • Realizare video generic Pauză de Kafea (producție, post-producție, muzică, animație logo)
  • Editare episoade podcast, dinamizare și aplicare branding (intro, outro, burtiere)
  • Highlights video pentru social media
  • Trailer video multiformat
  • Realizare transcript și aplicare subtitrare 2 limbi (ro - en)

Producția a fost susținută de un ecosistem colaborativ, precum: content repository dedicat, acces cloud cu previzualizare ridicată și facilă și un sistem eficient de colectare a feedback-ului, facilitând schimburi rapide și clare de revizii pe tot parcursul procesului.

Conținutul video a fost adaptat într-un format dinamic, optim pentru social media, astfel încât să răspundă cerințelor și ritmului alert al mediului digital.
Echipa Amaze s-a ocupat de întregul proces de adaptare și livrare:

  • Editarea materialelor în format vertical, potrivit pentru shortform content.
  • Integrarea elementelor de branding (burtieră, logo, stinger, outro) și adaptarea lor pentru formatul vertical.
  • Utilizarea de tranziții și sound effects pentru o experiență mai captivantă.
  • Crearea de outro-uri pentru diferiți piloni de conținut.
  • Subtitrare în română și/sau engleză, esențială într-un mediu digital în care conținutul este adesea vizionat fără sunet.
  • Mixaj muzical ajustat pentru a se potrivi contextului fiecărei platforme.

Rezultatul: conținut coerent, recognoscibil și pregătit pentru a acoperi întreg ecosistemul de conținut deținut de brand.

Impact & Rezultate

  • O serie de 8 episoade de podcast video, cu o identitate de brand puternică, aliniată perfect cu valorile companiei.
  • Format scalabil, gândit să fie ușor de replicat pentru sezoane viitoare sau alte proiecte de employer branding.
  • Reducere cu 70% a timpului de producție comparativ cu soluțiile tradiționale,prin optimizarea fluxului de lucru și eliminarea etapelor redundante de validare. Procesul este eficientizat prin implementarea unor sisteme de previzualizare facilă și colaborare asincronă, care reduc semnificativ timpii de feedback și aprobare
  • Cross-platform visibility: conținut integrat pentru întreg ecosistemul brandului de la social media la aplicație internă
  • Engagement crescut din partea angajaților
  • Vizibilitate crescută în intern asupra culturii organizaționale

Vrei să dezvolți conținut video care consolidează loialitatea publicului tău intern sau extern?